niedziela, 8 grudnia 2013

50. Pierś w cieście francuskim

Szukałam czegoś co będzie idealne na rocznicową kolację jako danie główne. Długo zastanawiałam się co to będzie, bo chodziło o to, żeby nie było ani skomplikowane do zrobienia, ani nie trzeba było na to czekać niewiadomo ile, a co najważniejsze żeby było pyszne. 
I tak oto przypomniało mi się, że moja szwagierką zrobiła już kilkukrotnie pyszne piersi w cieście francuskim i to był strzał w 10! Mi to smakowało, mojemu Lubemu też - nawet kilkukrotnie prosił mnie, żebym to zrobiła, aż wreszcie nadszedł ten czas i na naszym "rocznicowym" stole jako danie dnia (:D) zagościła:



Pierś w cieście francuskim



Składniki: (dla 2 osób)
  • podwójna pierś z kurczaka
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 4 plastry żółtego sera
  • 2-3 pieczarki
  • 1 jajko
  • suszone oregano
  • suszona bazylia
  • sól pieprz


Wykonanie:
Piersi myjemy, dokładnie wycieramy, a następnie nacieramy przyprawami i na ok. 30 minut wkłądamy do lodówki. 
Po tym czasie, wyjęte z lodówki ciasto francuskie przecinamy do odpowiednich rozmiarów - 15x25 cm, a każdą porcję nakrawamy wzdłuż boków - na środku ma zostać miejsce na ułożenie filetu, ok. 5 cm, które ma być "nietknięte" - robiąc mniej więcej 8 cm nacięcia, w odstępach 1,5 cm. 
Na przygotowanym cieście układamy pierś, na niej pokrojone w plastry pieczarki i żółty ser. 
Zaczynamy zaplatać paseczki - warkocze. Na zmianę prawy-lewy i tak do końca. Dół i górę zaklejamy albo na wierzch albo pod paseczkami, jak nam wygodniej. Na wierzchu smarujemy paczuszki roztrzepanym jajkiem. 
Piersi układamy na wyłożoneuj papierem do pieczenia blasze i całość wstawiamy do nagrzanego do 200 st. C piekarnika na ok. 30 minut.

Danie podajemy z dowolnymi dodatkami. U mnie to była sałatka z sałaty lodowej, ogórka konserwowego, tartej marchewki tartego jabłka w sosie jogurtowo-czosnkowym + sos czosnkowy z jogurtu naturalnego.


Smacznego :)






3 komentarze:

Durszlak.pl