piątek, 18 października 2013

44. Dyniowe muffinki

Uwielbiam ciasto dyniowe, które przypomina mi w smaku ciasto marchewkowe. Muffiny marchewkowe są pyszne, więc podejrzewałam, że dyniowe też są super, dlatego też postanowiłam je zrobić. Poza tym w końcu mamy dyniowy sezon, więc grzechem byłoby nie spróbować :)

Dyniowe muffiny
przepis zapożyczony z kuchniabakino



Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki cukru 
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta cynamonu
  • 140 g masła
  • 1/3 szklanki kefiru
  • 2 jajka
  • 1 szklanka pure z dyni
  • opakowanie cukry waniliowego
  • kilka kostek gorzkiej czekolady


Wykonanie:
Masło rozpuszczamy na patelni i odstawiamy do wystygnięcia. W czasie, gdy będzie stygło przesiewamy do miski - mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól gałkę muszkatołową i cynamon, po czym dodajemy cukier i całość mieszamy. 
W drugiej misce przygotowujemy mieszankę całych jajek, puree z dyni i kefir. Mieszamy. Do suchych składników dodajemy mokre i przestudzone masło - wszystko razem szybko mieszamy, tak aby składniki się połączyły. 

Foremki napełniamy do połowy ciastem, wkładamy kostkę czekolady i dokładamy ciasta - tak na ok. 3/4 foremki. Wierzch posypujemy cukrem waniliowym.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st. C i muffiny pieczemy ok. 30 minut. Po ostudzeniu posypujemy je cukrem pudrem i voila :)

Mi wyszło 17 muffinów, nie do każdej wkładałam kostkę czekolady :) Piekłam w formach silikonowych. Jeżeli macie blaszkę do muffinów to uprzednio lepiej je nasmarować masłem lub włożyć do nich papilotki.


Smacznego :)



1 komentarz:

Durszlak.pl