czwartek, 18 kwietnia 2013

8. Pomidorówka

Pomidorówka, to smak dzieciństwa, a przynajmniej mojego. Jest to moja ulubiona zupa, chociaż w spożywaniu pomidorów powinnam się ograniczać z racji na moją alergię, ale w małych ilościach nic nie zaszkodzi. Póki nie puchnę, ani nie umieram będę jeść :) Najlepszą zupe pomidorową robi moja babcia, niektórzy mówią, że jest zbyt zabielona, ale dla mnie jest idealna. Ta jednak nie jest według przepisu babci, a według schematu.

Zupa pomidorowa


Składniki:
  • porcja rosołowa kury
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 por
  • 1/2 selera
  • pieprz ziarnisty
  • sól
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • kostki rosołowe (ja przy gotowaniu na kurczaku używam kostki cielęcej i drobiowej)
  • kilka łyżek vegety
  • 3 l wody
  • 500 g przecieru pomidorowego 
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • śmietana 30% (opcjonalnie)
  • koperek (opcjonalnie)
  • 400 g makaronu (bądź ryżu)

Wykonanie:
Wrzucamy mięso i je szumujemy. Gotujemy aż wszystkie brudy wypłyną i zbieramy je sitkiem. Jarzyny obieramy i w całości wrzucamy do wyszumowanego wywaru. Dodajemy pieprz w ziarnach, ziele angielskie, liście laurowe oraz kostki rosołowe. Całość gotujemy do miękkości jarzyn, w międzyczasie doprawiając vegetą. Po ugotowaniu rosołu jarzyny wyjmujemy (mogą się przydać do sałatki jarzynowej) i dodajemy przecier oraz koncentrat. Całość zagotowujemy. Doprawiamy solem i pieprzem. Zupa będzie mocno pomidorowa, więc można ją zaprawić śmietaną. Dolewając śmietanę 30 % nie trzeba jej hartować, wystarczy ją wlać do zupy i ponownie zagotować. 
W między czasie w oddzielnym garnku gotujemy makaron, zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Odcedzony makaron podajemy z zupą, która można udekorować koperkiem.

Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl